سئو داخلی سایت چیست ؟

چهارشنبه 22 خرداد 1398
15:40
مریم نیک خواه

یکی از راهکارهایی که هر وبمستر برای بهبود سئو داخلی سایت باید در نظر بگیرد، بهینه سازی تصاویر سایت است. شاید برای شما جالب باشد که حتی برخی از جزئیات که از نظر شما ارزش چندانی ندارد می تواند بر روی کیفیت سایت شما و رنکینگ آن از نظر گوگل تاثیر بگذارد. متاسفانه برخی از افراد به سراغ روش هایی می روند که فعالیت در آن ها زیاد بوده و در نتیجه رقابت با سایت های دیگر با چنین متدهایی، سخت خواهد بود. شما تنها کافی است برای بهبود سئو داخلی خود به تمامی نکات و فاکتورها توجه داشته باشید که یکی از راهکارها، بهینه سازی تصاویر سایت است.

منظور از بهینه سازی تصاویر چیست:

تمامی اجزا تشکیل دهنده یک سایت بر روی کیفیت و ارتقا سئو داخلی آن تاثیر می گذارد. سایت باید به اندازه ای جذاب باشد که نه تنها کاربر را به سمت خود جذب کند بلکه کاربران را برای خود حفظ کند چرا که هر زمان حضور در سایت، بر روی رتبه آن تاثیر گذاشته و گوگل امتیاز مثبت برای سایت در نظر خواهد گرفت. یکی از فاکتورهای موثر برای این منظور، استفاده از عکس های مناسب برای هر صفحه متناسب با مطالب آن است. اما این تمام ماجرا نیست بلکه بهینه سازی تصاویر سایت یکی از مهمترین نکاتی است که اغلب مدیران سایت ها به آن توجه ندارند و علی رغم استفاده از تصاویر جذاب، نتیجه را در رتبه بندی گوگل مشاهده نمی کنند.

روش های بهینه سازی تصاویر سایت:

1- فرمت تصاویر سایت را کنترل کنید.

یکی از مهمترین نکات در بهینه سازی تصاویر سایت این است که قبل از هر چیز بدانید گوگل دقیقا چه فرمتی از تصاویر را ایندکس می کند. در سئو داخلی شما باید لیست فرمت تصاویر مورد تایید گوگل را استخراج نموده و موردی را انتخاب نمایید که بیشترین تاثیر را دارد.

2- در بهینه سازی تصاویر سایت از تگ Alt استفاده کنید.

هیچ کدام از تصاویر سایت را بدون ارائه توضیحات، در داخل سایت خود قرار ندهید. ممکن است برخی از تصاویر به هر دلیل همانند سرعت پایین اینترنت و.. برای کاربر باز نشود و در نتیجه کاربرد از ادامه مطالعه صفحه مربوطه منصرف می شود. در ارتقا سئو داخلی باید به این مسئله توجه داشته که برای هر تصویر، یک متن مناسب که گویای این تصویر است در نظر گرفته شود.

3- حجم و کیفیت تصاویر خود را تنظیم کنید.

در بهینه سازی تصاویر سایت باید حجم مناسبی از تصاویر را برای بارگذاری در سایت انتخاب کنید به گونه ای که هم از کیفیت آن کم نشده و هم اینکه سریعا برای کاربر دانلود شود. اگر حجم عکس ها خیلی زیاد باشد ممکن است کاربر در رویت آن به مشکل برخورد کند به خصوص اگر سرعت اینترنت پایین باشد.

4- بر روی تصاویر سایت متنی قرار ندهید.

متاسفانه یکی از اشتباهاتی که وبمسترها در بهینه سازی تصاویر سایت مرتکب می شوند این است که متن توضیحات عکس را در به جای این که تحت عنوان تگ Alt برای عکس لحاظ کنند، متن را بر روی خود عکس لحاظ می کنند اما لازم است بدانید که گوگل در بررسی سئو داخلی به هیچ عنوان متن روی عکس ها را در رنکینگ سایت تاثیر نمی دهد و در این زمان است که مدیران سایت ها از بی نتیجه ماندن زحمات خود در ارتقا سئو داخلی تعجب خواهند کرد.

5- نقشه ای برای تمام تصاویر سایت خود طراحی نمایید.

یکی از مهمترین مباحثی که وبمسترها باید در بحث سئو داخلی رعایت کنند، تهیه نقشه سایت برای گوگل است تا گوگل از روی این نقشه بتواند خیلی سریع تر و راحت تر صفحات را بررسی کرده و رتبه بندی سایت را انجام دهد. لازم است بدانید که اگر گوگل در جست و جوی داخلی دچار مشکل شود، امتیاز منفی را برای سایت شما در نظر خواهد گرفت. در بهینه سازی تصاویر سایت تهیه نقشه تصاویر را فراموش نکنید. با این نقشه هم به گوگل برای بررسی کیفیت تصاویر کمک کرده اید و هم این که کاربر در زمان سرچ تصاویر مرتبط با موضوع سایت شما، سریع تر به نتیجه می رسد.

6- از سیستم حفاظتی برای تصاویر سایت استفاده کنید.

توصیه می شود برای بهینه سازی تصاویر سایت سیستم Protection Hotlink را در سایت خود فعال کنید تا در صورتی که سایت های دیگر بدون اجازه از عکس های شما استفاده کردند، این تصاویر در هیچ سایت دیگری باز نشود.


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به seosaz است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]